Dag 15: Marrakesh

24 november 2023 - Marrakesh, Marokko

Het zit er bijna op. Maar niet voordat we onze spullen bijeen hadden geraapt en ons nog eenmaal door de medina begaven. Wat daarbij opviel, dat er rond 9 uur maar een beperkt aantal winkeltjes open was. Ook de brommers en ezels lijken rust te hebben gekregen. Iedereen maakt ‘s avonds nog de nodige herrie, maar de ochtend is relatief rustig. Los van de oproep tot het gebed vanzelfsprekend. Later bleek dat winkels op vrijdagochtend ook dichtblijven vanwege het vrijdaggebed.

Om 12:00 was de hamam warm gestookt en kon het relaxen beginnen. Een uitstekend keuze om de vakantie op deze wijze af te ronden. De massage beviel ons eveneens uitstekend. Gelukkig nog net wat tijd over voor een culinaire afsluiter (Maja zegt net al kijkende naar mijn navel: iedereen denkt dat we hier enkel eten wanneer ze naar de foto’s kijken). De afsluiter smaakte uitstekend en ik zal de trend qua foto’s niet breken. Los van de hamam/massage ervaring dan 🤪

We zitten nu wat verveelt op de luchthaven. We mogen helaas erg lang blijven zitten. We zijn nl geconfronteerd met ca 3 uur vertraging. Het gaat een latertje worden. 22:20 staat nu op de borden (was 19:30……pfffffffff).

Toch ga ik deze reisblog afsluiten. Het waren 2 bijzondere weken. Weken waar we een mooi beeld over hebben gehouden aan het land maar ook zeker aan de mensen alhier. We hebben genoten van de rust, de natuur  en natuurlijk de hectiek in de medina’s. In het tweede deel beviel ons het eten bovendien ook uitstekend.

Hopelijk tot snel!

1. Peter van der Wel:
    24 november 2023
    Goede reis!
  2. Helma:
    24 november 2023
    Goede terugreis. Sterkte met het koude/natte klimaat hier.
  3. Hans L:
    25 november 2023
    Veilige vlucht, en hopelijk hebben jullie de waterdichte winterjassen niet te diep in de koffers gepakt.