Whangarei

22 januari 2017 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Eergisteren vertrokken wij vanuit Rotorua naar onze laatste bestemming: Whangarei. Een rit van een kleine vijf uur richting de kust in het noorden. Onderweg reden we langs Auckland en dat leverde opeens een beeld op dat we niet eerder hadden gezien in Nieuw Zeeland: Files, 4-baanswegen, industrie, skyline en bovenal drukte. Reden genoeg om door te rijden want dit soort beelden kennen we maar al te goed in ons eigen land.

Aangekomen in Whangarei kwamen we ook tot het besef dat er nog even in alle rust genoten moest worden. Maandag vliegen we per slot van rekening weer terug huiswaarts. Het genieten begon vrijdag avond met een BBQ en eindigde zojuist wederom met een BBQ. Tussendoor (zaterdag) een bezoek gebracht aan een stuk van "The Bay of Islands". Via Paihia de ferry naar Russel. Op dit stukje Nieuw Zeeland  is zowel het eerste politiebureau, de eerste kerk als het eerst hotel van Nieuw Zeeland terug te vinden. Maar bovenal was het relaxed slenteren en een terrasje pakken. Nieuw Zeelandse (groene) mosselen zijn trouwens minimaal twee keer zo groot als onze Zeeuwse mosselen. Vandaag de dag gestart met Feyenoord (lang leve livestreams), koffers gepakt, Town Basin (jachthaven inclusief terrasjes en winkeltjes) bezocht en met de auto  de Whangarei Heads (kustlijn) bekeken.

Zojuist hebben we het voor het laatst donker zien worden in Nieuw Zeeland. Kortom....het zit er op. We hebben afgelopen maand 4500 km per auto afgelegd en kennis gemaakt met een bijzonder mooi en vriendelijk land. Morgenochtend vertrekken wij naar de luchthaven (Auckland) om vervolgens via Sydney en Doha weer terug te keren in Nederland.

Nieuwe Zeeland......een absolute aanrader!

1. Helma:
    22 januari 2017
    Snel gegaan! Jammer dat het al weer voorbij is hè?
    Goede terugvlucht, succes met het acclimatiseren in het koude Nederland....
  2. Paula:
    22 januari 2017
    Jeetje, is echt snel gegaan, helaas alweer voorbij dus. Goede reis terug en was erg leuk om zo met jullie "mee te reizen" en zo te zien zijn veel plekken nog niets veranderd in 14 jaar (gelukkig).
  3. Rinus:
    23 januari 2017
    Zo, gezien dit lapje vlees, snap ik wel dat jullie dit niet verkeerd vinden. Echt iets voor liefhebbers.
  4. Rinus:
    23 januari 2017
    Vrienden een goede terugvlucht toegewenst en tot een spoedig weerzien, want ik wil jullie verhalen wel eens horen, uiteraard onder het genot van goed eten en een goed glas.
  5. Marcel:
    23 januari 2017
    Wens jullie "Kia pai te haere" en tot aan de andere kant
  6. Hans L:
    26 januari 2017
    Maja en Peter, helaas de introductiemail voorjullie reisblog gemist. Gelukkig heb ik vanavond de schade in een leesruk kunnen inhalen. Mooie verhalen en schitterende foto's en wat een prachtig land, heb er een markerigsstreep onder gezet op mijn bucketlist Wel een beetje jammer dat het weer vaak wat minder was, niet normaal voor deze tijd daar denk ik? Zo en nu weer aan het werk