Dag 11: Jodhpur - Devgarh

14 maart 2020 - Devgarh, India

Mehrangarh Fort was vandaag het geplande hoogtepunt. Een kort ritje bergopwaarts en we stonden plots onderaan een kolossaal fort. Bij binnenkomst van dit fort, werden alle toeristen wederom gesommeerd hun temperatuur op te laten nemen (in tegenstelling tot de Indiërs). We blijken nog steeds gezond te zijn gelukkig. Bij het betreden van het fort werd direct duidelijk dat dit fort weer uniek is in zijn soort en niet is te vergelijken met de twee voorgaande forten die wij hebben bezocht. Al met al een imposante ervaring. Wat was er destijds een berg rijkdom en wat werden deze graag getoond. Bij het verlaten van het fort, kwam de toestroom van mensen op gang evenals de handel die gericht is op de toerist. Dat corona-maatregelen zich niet beperken tot de mens, bleek wel uit het mondkapje van de kameel……...

Na het fort deden we kort het Jaswant Thada aan: het koninklijke crematorium. Een crematorium dat zelden word gebruikt (dit in tegenstelling tot dat dat wat we gezien hebben in Varanasi)

Vervolgens hebben we in Jodhpur nog twee dingen gedaan die je in Jodhpur moet doen. Alleen eerst bij Shahi Samosa samosa’s gegeten. Geen woord was gelogen over het gegeven dat deze overheerlijk zijn (en dat voor 18 roepies per stuk). Vervolgens lasi gedronken bij Shri Mishrilal. Ook hiervan willen wij graag de de uitstekende reviews bevestigen.

Toen was het tijd Jodhpur achter ons te laten en zijn we afgereisd naar Deodargh. Daar aangekomen blijken we wel in een heel bijzonder hotel te zijn beland. Een voormalig paleis wat bekend zou kunnen staan als het paleis van de 1001 trappen. Een hotel waar verdwalen geen moeite kost. Leuk om in te verblijven. Temeer omdat we (bij het uitblijven van een toestroom aan toeristen) een upgrade hebben gereken naar de royal suite. Een prachtige kamer, een badkamer zo groot als ballroom en twee eigen dakterrassen waar we tevens een prachtige zonsondergang hebben mogen aanschouwen.

1. Monishe:
    15 maart 2020