Dag 13: Devgarh - Udaipur

16 maart 2020 - Udaipur, India

Na een korte periode van radiostilte, zijn we er weer. Wellicht dachten sommige onder de lezers dat alle corona-perikelen ons parten speelde, maar dat viel alles mee. Vandaag hebben we Devgarh ingeruild voor Udaipur. Maar niet voordat we onderweg de Tempel van Ranakpur Jain hadden bezocht. De Ranakpur Jain-tempel of de Chaturmukha Dharana Vihara is een Jain-tempel in Ranakpur en is gewijd aan Tirthankara Rishabhanatha. (Weten jullie dat ook weer)

De tempel was het aanzien meer dan waard. Het blijft toch bijzonder om te zien dat wat men honderden jaren geleden met puur handwerk wist te ontwerpen en in elkaar wist te zetten. Dat het nodig steeds overeind staat moet de hedendaagse bouwbedrijven toch eens aan het denken zetten. Over de pracht van deze tempel zeggen foto’s zeggen meer dan woorden.

Aangekomen in Udaipur viel de rust op die we de afgelopen weken soms hadden gemist. De mensen waren minder gehaast, gebruikte de claxon minder vaak en bovendien was (de locatie van) ons hotel geweldig. Een mooi einde van de rondreis India diende zich aan.

We hebben genoten van een prachtige zonsondergang en niet veel later (tja, het moest er toch een keer van komen) voelde ik mij een stuk minder prettig worden met een darmloop tot gevolg. Wellicht had ik wat minder stoer moeten doen met het toiletpapier een dag eerder ;-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl