Dag 15: Tilcara

29 maart 2019 - Tilcara, Argentinië

Vandaag hebben wij gekozen voor een rustige dag. Inmiddels zijn we twee weken weken onderweg en dient zich de helft van de vakantie (al) aan. In de ochtend zijn we naar Purmamarca gereden. Een klein plaatsje in de buurt van Tilcara en wereldbekend vanwege een rots die - eveneens als de rotspartijen van gisteren - voorzien is van de nodige kleuren.

In Purmamarca hebben we tevens een kleine wandeling gemaakt: de Paseo de los Colordados. Daarnaast hebben we het dorpje verkend. Rond het middaguur zijn we terug gegaan naar ons hotel (of beter gezegd appartement in dit geval) waar we omringd door de twee huislama’s, de middag relaxed in onze tuin hebben doorgebracht.

Overigens vallen wij tijdens ons bezoek aan Tilcara met onze neus in de boter🧐. Er is een een of ander religieus feest hier gaande wat vergelijkbaar is met Pasen. Dit gaat echter  gepaard met muziek uitgevoerd door alle straatorkesten van Tilcara (en dat zijn er wat). Gewapend met trom, roffel en panfluit, weten zij de nodige decibellen te produceren. Jammer dat zij maar een nummer in het repertoire hebben.......