Dag 18: La Paya naar Cafayate

1 april 2019 - Cafayate, Argentinië

Net als gisteren vandaag een rit van ca 150 km. Dit keer zonder afslagen. De routeplanners gaf te kennen dat de reistijd 3,5 uur betrof........Er stond ons wat te wachten dus.

Het betrof de zg ruta 40. De langste weg van Zuid Amerika (>5000 km). Deze weg is deels onverhard en kent de nodige blinde bochten. En laten wij nu net 130 km onverharde weg met zijn blinde bochten te verteren krijgen........ En als gevolg van het gravel vandaag, dus ook een rit vol hobbels/trillingen. Gelukkig een vrij rustige weg, dus we hadden minimale last van het opwaaiende stof van voorgangers cq van tegenliggers op die delen van de weg waar passeren onmogelijk is.. Totaal anders als gisteren, maar ook vandaag grossierde de route in prachtige uit- en vergezichten. Onderweg kwamen we een leuk dorpje tegen (Molinos) waar we in een heerlijke ambiance  een lunch hebben genuttigd.

De wijngaarden die na ca 140 km opdoemden, maakte duidelijk dat we bijna in Cafayate waren.

1. Rose:
    2 april 2019
    Wat een gave boom zo op het plein. Wat zullen jullie genieten ondanks de rugpijn van onverharde wegen 😉🤗
  2. Rinus:
    2 april 2019
    Ja, om ergens lekker te kunnen lunchen, moet je wel wat voor over hebben. Ach, een beetje door elkaar geschut worden is dat wel waard, toch. Het blijkt maar weer, dat jullie een prachtige route hebben uitgestippeld. En, Maja, een hele wijngaard voor jezelf. Mooi toch.