dag 18: Tsumeb - Erindi

4 april 2018 - Erindi Private Game Reserve, Namibië

Het dagje Tsumeb gisteren had weinig om het lijf. We hoefde niet lang in de auto te zitten om vast te stellen dat dit niet het stadje betrof waar we tijd in hoefde te stoppen. Dat in combinatie met de regen deed ons besluiten naar ons hotel terug te keren. Een prachtige kamer die zeker wel 5 sterren verdiende.  Een rustige dag waar we optimaal gebruik hebben gemaakt van zowaar een snel WIFI ;-)

Tijdens het slapen was de regen niet over gewaaid. Sterker nog....het plensde pijpenstelen. We dachten gelijk terug aan onze ervaring in Camp Aussicht in de wetenschap dat we vanavond weer in “ons hotel” mochten gaan slapen. Hoeveel droger zou het zijn 3 uur rijden richting het zuiden? Het eerste uur rijden was de lucht egaal donker grijs..........maar vervolgens werden diverse grijstinten zichtbaar. Na een uurtje grijstinten werden zelfs stukjes blauw zichtbaar. Bij aankomst op Erindi was de lucht egaal blauw en deed het zonnetje haar best.
Erindi is eveneens eens een natuurpark. In het park aangekomen kwamen we - onderweg naar de campsite - direct een olifant tegen. Daar waar zebra’s en tal van boksoorten “gewoon” zijn geworden na 3 weken reizen, blijft de olifant toch echt wel indrukwekkend.
In tegenstelling tot vele andere campsites, was deze campsite ingericht op een wijze dat ik aan kamperen kan wennen: Een overdekking voor “ons hotel”, eigen douche, koelkast, kookplaat, waterkoker, picknicktafel en BBQ. En dat ook nog eens in een prachtige omgeving.
De campsite was vanzelfsprekend afgeschermd van het rest van het park, maar grensde wel aan een water. Dit water was de woonplaats van een aantal nijlpaarden, krokodillen en diende tevens als drinkplaats voor tal van andere dieren.
Hebben jullie wel eens een nijlpaard een bommetje zien maken? WIj wel! (Dit nadat zij schrokken van een geluid)