Dag 2: Van Malaga naar Granada

20 oktober 2021 - Granada, Spanje

De dag begon in het donker voor mij (Peter). Gezien de tot mij genomen calorieën een dag eerder, besloten om de dag te starten met een loopje. Langs de haven en de boulevard kwam ik veel andere runners tegen. Met deze dag-temperaturen ook niet heel raar.

Na de welverdiende douche hebben we een broodje gedaan bij La Bella Julieta, om vervolgens de huurauto op te halen. Iets later dan gehoopt waren we onderweg (de details zal ik jullie besparen) in onze KIA Ceed.

Eenmaal Malaga verlaten is het geweldig rijden in Spanje. Rustige snelwegen door een mooi landschap. Eenmaal binnen de stadsgrenzen van Granada was het weer afgelopen met de lol. Ook deze details zal ik jullie besparen, maar uiteindelijk kwamen we aan in ons appartement.

We hebben vervolgens Albaicin (een oude moorse wijk) en Sacromonte (een oude zigeunerwijk) bezocht. Een goed training want dit alles was bergje op.

Op de weg terug hebben we op een (drukbezocht) plateau de zon onder zien met het Alhambra (ons doel van morgen) als middelpunt.

De avond afgesloten met een lekker moorse maaltijd bij Palacio Andaluz Almona.