Dag 5: Van El Galafate naar El Chalten

19 maart 2019 - El Chalten, Argentinië

Vandaag zijn we de dag rustig aan begonnen. Dat wil zeggen dat we gezien de planning niet vroeg op hoefden te staan. Ik (Peter) was wel druk bezig om alle felicitaties tot mij te nemen. Ondanks dat ik ver weg ben.....vergat vrijwel niemand dat ik vandaag de respectabele leeftijd van 50 jaar heb weten te bereiken.

Vandaag hebben we El Galafate in geruild voor El Chalten. Een dorp ca 200 km verderop dat bekend staat als wandelgebied. De route naar El Chalten is een weg door de steppe heen. Prachtige glooiingen, heuvels en bergen. We hadden geluk zei de chauffeur aangezien we de hele route de Fitz Roy konden zien. Normaal gesproken is deze besneeuwde berg van 3400 meter hoog, gehuld in de wolken. Tijdens de rit de nodige lama’s gezien inclusief enkele struisvogels en vossen.

Na aankomst in El Chalten hebben we gelijk een korte hike gemaakt (Mirador de los Condores & Mirador de las Aquilas), samen goed voor 5 kilometer, maar belangrijker nog dat het resulteerde in prachtige uitzichten en de nodige condors al zwevende door de lucht. Indrukwekkende vogels!

1. Rinus:
    20 maart 2019
    Het is een indrukwekkend en geweldig landschap, mooie vergezichten. Ik begrijp echt wel dat jullie genieten. Misschien maken wij in de toekomst wel gebruik van jullie expertise.
  2. Hans L:
    20 maart 2019
    Dat je ook nog jarig was, was mij niet bekend Peter. Of zou ik het vergeten zijn?
    Ik ben de 50 nl al 15 jaar gepasseerd😜
    Bij deze alsnog van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ook aan Maja natuurlijk de felicitaties. Groetjes
  3. Rose:
    20 maart 2019
    Fantastische foto’s. Leuk dat we deze impressies van jullie reis mogen meemaken