Dag 5: Sevilla

23 oktober 2021 - Sevilla, Spanje

Vandaag weer een cultureel dagje. Cultureel in de zin van het bezoek aan het Alcázar, de kathedraal en de Giralda. En dat natuurlijk weer in combinatie met de nodige zonnestralen ☀️. Maar voordat de zon goed kon doorbreken, hebben we bij Gusto genoten van een ontbijt. En daar was niets mis mee.

Het Alcázar betreft een oud Moors paleis van alle franje voorzien. De Kathedraal is de grootste ter wereld in zijn soort (Gotisch) en was ook zeker indrukwekkend te noemen. Ondanks de hoeveelheid rooms getinte gebedshuizen die we bezocht hebben deze week, mag de Paus geen twee nieuwe aanhangers noteren.

De Giralda is een toren direct aan de kathedraal. Een toren zonder trappen maar met een looppad naar boven. Voor dit looppad was destijds gekozen om met het paard naar boven te kunnen. Geen domme gedachte met een gebrek aan een lift.

’S Avonds hebben we het donker zien worden aan de Plaza de España. Hier was de sfeer gezellig en gemoedelijk. Natuurlijk konden de tapas later ‘s avonds niet ontbreken. Dit keer klaar gemaakt bij El Pasaje.

1. Helma:
    27 oktober 2021
    Leuk! Ik zie veel bekende dingen voorbij komen.
    Tapas kun je blijven eten, hoewel de “pinxtos” mijn voorkeur genietem.
    Groetjes, Rinus & Helma