Dag 7: El Chalten

21 maart 2019 - El Chalten, Argentinië

Wij zijn getuige van een bijzonder fenomeen. Drie dagen op rij beperkte bewolking en minimale wind. Dat wordt in dit plaatsje niet als gewoon ervaren. Daardoor zijn de kenmerkende Col Fitz Roy en Col Torre na een stukje wandelen steeds goed zichtbaar.

Kortom, we zijn vandaag weer aan de wandel gegaan zodat we ook van de Col Torre zelf konden fotograferen (in plaats van Google te checken). Daar moesten we 10 km voor wandelen (met slechts 600 hoogte meters) om aan de voet van het bijbehorende meer te staan. Eenmaal aangekomen zagen we Col Torre incl gletsjer stralen. Vervolgens mochten we - na genoten te hebben van een sandwich en gletsjerbanen - de zelfde route nogmaals bewandelen om weer in El Chalten terug te keren.

Na zo'n afstand belonen we ons zelf om straks weer te gaan eten bij La Tapera. Dat wordt weer een feestje!

1. Rose:
    Super keuze dus. Hoop dat het gesmaakt heeft 😋
  2. Shaam:
    Mooi hoor have fun
  3. Rinus:
    22 maart 2019
    Jullie gaan goed, blijf blij, maar een sandwich.....? Gelukkig las ik ook op tijd de naam van dat geweldige restaurant, waar jullie jezelf wel weer flink hebben beloond.
  4. Gaitrie:
    Nice, geniet ervan. Een extra grote steak en fles wijn op Glenn 😜😜