Dag 4: Fish River Canyon - Luderitz

21 maart 2018 - Lüderitz, Namibië

Vandaag zijn we voor dag en dauw opgestaan en hebben we gedurende de ochtendschemering ons “hotel” gestart en zijn we op weggegaan. Een rit van ca 400 kilometer naar Luderitz stond ons te wachten. De rit begon veel belovend. Al binnen 2 minuten moesten we stoppen voor een paar passerende zebra’s. Vervolgens kreeg het gedrag van de benzinemeter alle aandacht. Deze was namelijk gedurende de eerste 100 kilometer van “net boven de helft” naar onder een kwart gehalveerd. De kaart leerde dat 70 km verder een dorpje was. Vol goede moed, gingen we ervan uit dat daar wel een benzinestation gevestigd zou zijn. Helaas bleek het dorpje niet veel meer te zijn dan een kruising en moesten we nog een keer 110km zien te overbruggen. Het gas flink terug, fingers crossed en kilometer voor kilometer aftellend, hebben we het plaatsje Aus net aan weten te halen. Na opgelucht gekeken te hebben hoe de pompbediende de tank van 130 liter voldruppelde, hebben we ons zelf verwend met een lunch. Ruim een uur later waren we in Luderitz. Een winderige havenstadje met de  nodige Duitse invloeden. Aangezien het 21 maart independenceday is, leek het vandaag wel een spookstadje.

Na de stadje verkend te hebben (het leert dat deze stad is opgericht door een zekere Adolf en bovendien een pedobar herbergt), hebben we ons terug getrokken in onze cottage. Vandaag even geen geklauter in een tent, maar heerlijk een bed en eigen badkamer.

Gelijk maar gebruik gemaakt van de tijd en beschikbare bandbreedte om ons reisblog bij te werken. De foto’s volgen later. De beschikbare bandbreedte vraagt namelijk engelengeduld.

1. Rose:
    21 maart 2018
    Ik vind het nu al leuk om jullie reisverslag te lezen! Wel ook wat foto’s plaatsen. Dan weet je zeker dat je volgers jaloers worden 😉
  2. Helma:
    21 maart 2018
    Klinkt allemaal als heerlijk avontuurlijk! Geniet lekker door!
  3. Hans:
    21 maart 2018
    Geweldige avonturen, zo leuk om te lezen.
    Ik kijn uit naar de volgende verhalen en foto’s