Dag 1: Windhoek - Kalahari Desert

18 maart 2018 - Mariental, Namibië

Na het ontbijt ontvingen wij aanvullende reisinformatie van de lokale reisagent. De reis kan nu echt beginnen. Nadat we wat boodschappen hadden gedaan in Windhoek, gingen we op pad naar de Kalahari Desert. De reis zelf was eentonig te noemen. Een dikke 200 kilometer rechtuit, met een langzaam steeds droger wordende omgeving. Uiteindelijk linksaf waar ons 40 kilometer gravel stond te wachten. Eenmaal aangekomen wachten ons twee verassingen: Een prachtige locatie (Bagatelle Kalahari Game Ranch) voor de overnachting en…….. een lekke band. Nog voordat ik kon zuchten, werd het werk al uit handen genomen. Een half uur later was de reserveband geplaatst en de originele band gerepareerd. Niet eerder heb ik met zoveel plezier een goede fooi gegeven).

’S Avonds hebben we een cheeta-boerderij bezocht. Daar worden cheeta’s opgevangen (en gehouden) waarvan de moeder is afgereisd naar de eeuwige jachtvelden. Een welp zou nl niet overleven. Mooi om cheeta’s van zo dicht bij te zien en ze kunnen aaien maar……………

Het complex (Bagatelle Kalahari Ranch) voorzag in een heerlijk buffet. De BBQ bestond uit spareribs en lamskoteletten maar ook uit koedoe. Een dier waarvan we een dag later pas wisten hoe het eruit zag.

En toen……mochten we “ons hotel” voor een eerste keer in gebruik gaan nemen. Het was inmiddels goed gaan waaien inclusief wat verdwaalde regendruppels en bliksemschichten in de omgeving. Bovendien werd ons “hotel” bewaakt door wat prehistorische regenwormen. Opeens wist ik weer waarom ik al 28 jaar roep dat kamperen niets voor mij is. Het slapen viel wat tegen gezien de herrie die de wind veroorzaakte. Maar dat alles werd de volgende ochtend ruimschoots goed gemaakt…….