De jaarwisseling......... en door naar Manapouri

1 januari 2017 - Ranfurly, Nieuw-Zeeland

2016 heeft voor ons 12 uur korter geduurd dan normaal. Dit gezien het tijdsverschil dat Nieuw Zeeland kent ten opzichte van Nederland. We hebben gepoogd van de jaarwisseling nog wat feestelijks te maken. Dit viel niet mee gezien de sfeer van een ghostcity die wij ervaarde in Ranfurly. We zijn dan ook afgereisd naar Waipiata. Daar was wel degelijk sprake van vuurwerk!. En wat voor vuurwerk. Onze oren fluiten nog steeds (zie video).

Na een geweldige steak (in jaren niet zo'n geweldige ribeye geproefd) hebben we besloten toch maar niet tot middernacht te blijven. (Wanneer je het filmpje hebt gezien, weet je wel waarom). In onze B&B hebben de champagne ontkurkt en samen geproost op 2017.

Wij wensen jullie vanuit Nieuw Zeeland liefde, geluk, gezondheid en veel lol toe!

Na onze daverende jaarwisseling, was op tijd opstaan geen enkel probleem. Dat kwam goed uit, want we hebben een flinke reis voor de boeg. Ons doel voor vandaag is Manapouri. Gelegen aan een groot meer (wat een uitzicht vanuit onze B&B), en het begin van de fjorden. Deze gaan we dinsdag a.s. bevaren......

Het eerste stuk nadat we Runfarly hadden verlaten was geweldig. Vrijwel niemand onderweg tegen gekomen een werkelijk prachtig landschap. Vervolgens door naar Dunedin. Een omreis omdat we deze stad nog even wilde aandoen. Los dat het station zeker het aanzien waard was, viel het verder wel wat tegen. dat zal ook alles te maken hebben dat alles gesloten was met het oog op nieuw jaar. Wel een ervaring rijker. Het terras dat open was, vroeg 15% opslag omdat het een feestdag was. Dat ze daar in NL nog niet opgekomen zijn ;-).

Vervolgens door naar Manapouri alwaar we zeer  te spreken zijn over onze B&B. Ietwat klassiek Engels ingericht, maar van alle gemakken voorzien, een lieve gastvrouw en een geweldig uitzicht op Manapouri-lake.

En......het restaurant ter plaatse, vroeg eveneens 15% opslag..........