Op naar Ranfurly

30 december 2016 - Ranfurly, Nieuw-Zeeland

Vandaag de dag rustig aan begonnen. Alvorens naar Ranfurly af te reizen zijn we eerst nog even Timaru in geweest. Een stad met klein strandje, een rozentuin met zeer veel soorten (niet allemaal in bloei staande) rozen, een winkelstraat en natuurlijk wat kerken.

De weg naar Ranfurly was vanaf het moment we de kustlijn verlieten, indrukwekkend mooi. Glooiend met veel bochten en adembenemende uitzichten inclusief duizenden schapen, deed mij even verlangen om deze weg met de motor af te kunnen leggen.

We remden net op tijd bij het bordje Ranfurly, want anders waren we er aan de andere kant al weer uit gereden. Ranfurly is een erg klein dorpje, gelegen aan de ooit befaamde Otago Central Trainrail. De rails zijn verwijderd en de track wordt nu gebruikt voor fietsers en wandelaars. Ons idee was/is morgen een stuk op dit traject te fietsen. Ze beloven morgen regen. Hoeveel en hoelaat zal nog blijken.........

Navraag naar wat er in Ranfurly georganiseerd wordt met oud en nieuw, leerde ons dat er met wat geluk een artiest in het plaatselijke café is die wat countrymuziek speelt. Vuurwerk steekt men niet af met het oog op brandgevaar in de akker/grasvelden in de nabijheid en oud en nieuw........ach....iedereen moet hier gewoon werken. En ook de oliebollenkraam hebben we niet gevonden.

Kortom: Ranfurly gaat morgen los......