Dag 14: Udaipur

17 maart 2020 - Udaipur, India

Het was een spannend ochtendje. Ik voelde mij verre optimaal en mijn darmen deden nog aan “versnelde uitgifte”. Bovendien werden we opgeroepen om naar het ziekenhuis te gaan (verplicht) voor een corona-check. Kortom, het lijf volgepropt met Imodium en paracetamol in de hoop dat een eventuele verhoging werd onderdrukt. De Imodium deed gelukkig zijn werk en nadat de “uitgebreide controle” (een temperatuurmeting en de vraag of ik mij goed voel) in het ziekenhuis was afgerond, kon ik ook stellen dat de paracetamol zijn werk had gedaan. De energie in het lijf was nog ver te zoeken, maar voldoende om City Palace van Udaipur te bezoeken. Net op tijd want vanaf morgen zijn alle monumenten etc. gesloten in verband met corona. Het betrof een indrukwekkend bouwwerk met ontiegelijk veel kamers (voor de James Bond liefhebbers: In dit gebouw heeft Roger Moore de rol van 007 gespeeld (Octopussy)).

Naast het paleis hebben we tevens de Jagdish tempel bezocht, een boottocht gemaakt op Lake Pichola en tot slot de Garden of the maids of Honour (Saheliyon ki Bari) bezocht.

Gaande weg de dag ging ik mij gelukkig steeds beter voelen en had ik na pakweg 20 uur zonder eten, weer gezonde trek. In de middag hebben we ons tot slot nog even laten verwennen in de spa van het hotel.

Wederom waren we getuige van de zonsondergang. De laatste keer in India, want morgen zijn we in Delhi en daar zie je als gevolg van de smog de zon niet schijnen laat staan ondergaan ;-)

We hebben er goed aangedaan om Udaipur tot het einde te bewaren. En was een relaxte en mooie omgeving voorzien van een mooi heuvellandschap en de nodige meren. (Je kunt je bijna niet voorstellen dat Varanasi en Udaipur tot het zelfde land behoren)

Morgen zoals gezegd naar Delhi. Eens zien wat we daar nog kunnen zien nu veel bezienswaardigheden vanaf 18 maart worden gesloten.