Dag 15: Delhi

18 maart 2020 - Delhi, India

Onze laatste dag India was een lange dag. Aangezien de vlucht van Udaipur naar Delhi om half 8 vertrok, moesten we wederom de wekker zetten. Om 4:15 stonden we er weer naast. De vlucht naar Delhi betrof een rustige vlucht. Blijkbaar had niet iedereen zin in het zetten van de wekker. Het valt overigens wel op dat het aantal westerlingen snel afneemt. Een ieder keert huiswaarts.

We wisten vooraf dat de geplande citytrip een afgeslankte versie ging worden gezien de aangekondigde sluitingen. Des al niet te min was het een leuk rondje. De gekte die wij verwachten viel in New Delhi reuze mee. Niet in de minste plaats vanwege de corona maatregelen die hier steeds zichtbaarder worden. We racete  langs wat noemenswaardige gebouwen waar parkeren uit den boze was. Te denken valt aan het parlementsgebouw, supremecourt en het presidentieel paleis. Aangekomen in Old Delhi, was het weer de welbekende gekte. We hebben de vrijdagsmoskee bezocht (Masjid-i-Jahan Numa), die nu vrijwel verlaten was. Onze gids gaf te kennen dat het hier normaal gesproken zwart ziet van de toeristen. Overigens ziet het er op vrijdag wel zwart van de mensen, aangezien iedere vrijdag ca 25.000 gelovigen de moskee bezoeken voor het vrijdagsgebed. Vervolgens een riksja-ritje door de nauwe straten van Old Delhi. Een belevenis op zich.