Dag 14: Van Salta naar Tilcara

28 maart 2019 - Tilcara, Argentinië

Na het ontbijt zijn we vrijwel direct vertrokken naar Tilcara. Onderweg naar Tilcara zijn we de nodige politiecontroles tegen gekomen. Meerdere keren zijn wij uit de rij gepikt en werden onze papieren nauwlettend gecontroleerd. Het leek wel of er sprake was van etnisch profileren😉.

Na twee en half uur was het nog steeds bewolkt en zagen we het groen steeds minder worden. De imposante rotspartijen en cactussen kregen daarentegen de overhand. Een kwartiertje later (letterlijk een kwartier voordat wij Tilcara aandeden), waren de wolken plots als sneeuw voor de zon verdwenen.

Na het inchecken in ons hotel, zijn we doorgereden naar Humahuaca om daar het asfalt te verlaten en ca 20 km door te rijden op een gravelweg om uit te komen op een hoogte van 4350 meter. Dit om de de “Cerranias del Hornocal” te kunnen zien. Wederom een ongekend stukje natuur: een berg bestaande uit 14 kleuren. (De foto’s zeggen genoeg). Het was een stukkie rijden om te komen tot dit uitzicht, maar het was het zeker waard. Een foto is wat dat betreft een slap aftreksel. Voor het eerst zijn we ook op een hoogte geweest van 4350 meter. Man man man, wat is op die hoogte je conditie slecht 🥵🥵🥵

1. Shaam:
    29 maart 2019
    Nou weet je wat meemaken vriend , trouwens gravelweg is geen onbekende weg voor jullie. Have fun
  2. Hans L:
    29 maart 2019
    Prachtige foto’s
  3. Peter:
    Harder trainen Peet! 😜
    Mooi is het daar he.
  4. Rose:
    30 maart 2019
    En dan heb je nog zo hard getraind 😬😉
  5. Rinus:
    30 maart 2019
    Ja om op mooie plekjes re komen moet je toch echt een beetje pijn lijden. Op die hoogte is voor beginners geen pretje, maar op steaks, water en veel malbecjes, kom je een heel eind, nietwaar Maja. Maar goed, jullie genieten nog steeds, dat is een zeer goed teken. Wij, Helma en de Ouwe nemen een goed glas op jullie.