Dag 22: Van Tolar Grande naar Antofagasta de la Sierra (Punatour)

5 april 2019 - Antofagasta de la Sierra, Argentinië

Afgelopen nacht brachten we 200 meter lager (3500 m) door dan gisteren en dat verschil was qua ademhalen goed te voelen cq er was sprake van gewenning. In ieder geval hebben we goed geslapen. Men houdt er hier wel een andere standaard op na qua ontbijt dan dat we gewend zijn: Een stuk oud brood, boter, jam, dolce de leche, koffie/thee en sap............Daar gaan wij niet aan wennen (maar wel rekening mee houden dat dit  nog 4 dagen het geval zal zijn)

Vandaag een lange route van 300 km gravel/zout/klei/lava weg en bovenal geen asfalt. Via de vulkaniasche driehoek ‘Cono de Arita’ en de ‘Salar de Arizaro’ op naar Antofagasta de la Sierra. Onderweg wederom getuige geweest van bizarre landschappen. De reis duurde vandaag 9 uur waar we wel 3 auto’s zijn tegen gekomen. Het filespook heeft dit gebied nog niet bereikt😉 Daarentegen wel vicuna’s, lama’s, ezels, schapen en een condor.

Wederom nog even geduld voor de foto’s. Ook al zijn deze van vandaag iets minder spectaculair aangezien het veelal bewolkt was.

1. Rose:
    7 april 2019