Dag 27: Iguazu

10 april 2019 - Puerto Iguazú, Argentinië

Vandaag stonden de watervallen van Iguazu op het programma. En wel bezien vanaf Argentijnse kant. Deze watervallen behoren tot de 7 natuurwonderen. Na vorig jaar de Tafelberg bezocht (en beklommen) te hebben, zijn we goed bezig geweest om de bucketlist weer korter te maken 😎.

De watervallen zijn een grote toeristische attractie. Dat was wel even wennen na een week amper een mens gezien te hebben. De watervallen waren via drie korte trails te bereiken. Pas wanneer je dicht bij een waterval stond, besefte je de enorme kracht van dit water. 1,5 miljoen liter water per seconde, dondert met veel herrie en spray naar beneden.

Het hoogtepunt van de dag was het boottripje. De netto vaartijd was slechts 20 minuten maar........naar een waterval varen is indrukwekkend. Het werd pas echt onvergetelijk toen we full speed ahead de waterval vlak voor de stortvloed (spray) benaderde. (Onze kleren liggen nog te drogen)

1. Helma:
    11 april 2019
    In één woord: schitterend!
  2. Peter:
    11 april 2019
    Kan ik een paar flipflops bij je bestellen die zijn daar goedkoop...
  3. Sita:
    12 april 2019
    Wat een prachtig land, thx voor de mooie foto's , zo zijn wij gratis en voor niks ook meegereisd naar dit land.
  4. Rose:
    12 april 2019
    Geen woorden voor, zo mooi ❤️
  5. Maaike:
    Schitterend