Dag 10: Buenos Aires

24 maart 2019 - Buenos Aires, Argentinië

We zijn de dag gestart met een wandeling naar en bezoek aan de begraafplaats van Recoletta. Een villawijk voor overledenen is wellicht een betere omschrijving. Duizenden graven (huisjes)  al dan niet onderhouden en bij velen ook de kisten zichtbaar gepositioneerd . Een heel bizar gezicht. Nog nooit zijn we zo in de buurt van een wereldbekende Argentijn geweest: Evita Perron. Ze was alleen niet meer zo spraakzaam 😎

Vervolgens hebben wij  een van de grootste boekenwinkels (El Alteneo) van de wereld bezocht. Deze boekhandel is gevestigd in een voormalig theater. Aangezien onze Spaanse woordenschat beperkt is, waren we snel uitgewinkeld.

Theater Colon is zonder optreden ook erg indrukwekkend. Pracht en praal maar ook is er wezenlijk onderscheid gemaakt voor de sociale klassen (en dat ook na de renovatie van begin deze eeuw). Neemt niet weg dat het geheel er prachtig uitziet en het verhaal er omheen interessant was om aan te horen.

En toen......toen lag de stad voor de helft plat agv een grote manifestatie. Honderdduizenden mensen op straat en het OV ontregeld. Dit dwarsboomde onze plannen om naar de wijk Boca te gaan en het bijbehorende voetbalstation. Morgen dan maar.......

Na een stuk gelopen te hebben, hebben de metro gepakt naar de wijk Palermo en daar een botanisch tuintje bezocht. De weg terug naar het hotel was een bijzonder drukke. Zo wel in de metro komen als de metro weer uit raken was en uitdaging op zich. Maar gelukkig is het gelukt (incl behoud van zonnebril, portemonnee en horloges)

1. Peter van der Wel:
    25 maart 2019
    Gelukkig zijn jullie geen portemonnee kwijt geraakt...het kan ook anders en dan hadden we allebei een goed verhaal gehad ;)
  2. Helma:
    25 maart 2019
    Bijzonder! Wij zoeken ook vaak oude begraafplaatsen op als we ergens anders op de wereld zijn.....
    Succes met de hektiek in Buenos Aires!
  3. Rose:
    26 maart 2019
    Bijzondere ervaringen lees ik al zonder gezakrold te worden. Knap hoor