Dag 20: Van Salta naar San Antonio de los Cobres (Puna tour)

3 april 2019 - San Antonio De Los Cobres, Argentinië

Vandaag zijn we gestart met onze Puna tour. Een onontdekt deel van Argentinië waar we naar verwachting totaal nieuwe landschappen gaan aanschouwen. Jorge (Kokki) onze chauffeur/gids voor de komende dagen, pikte ons op in Salta  en inmiddels zijn we gearriveerd in San Antonio de los Cobres.

Een locatie dat wel wat met je doet aangezien we op een kleine 4000 meter boven zeeniveau vertoeven. Kortom, iedere ademhaling resulteert in net in te weinig zuurstof voor het lichaam. Van hoogteziekte is gelukkig nog geen sprake. Hopelijk blijft dat zo als we morgen naar 4700 meter gaan.

Na gelunched te hebben, hebben we in het hotel even twee uurtjes rust genomen in het kader van acclimatiseren. Vervolgens hebben we een klein ritje gemaakt naar Viaducto de la Antonio de Los Cobres. Een spoorviaduct dat in 1929 is gebouwd op een hoogte van 4220 meter. Vanzelfsprekend konden wij de verleiding niet weerstaan om de hoogte van het viaduct naar boven te lopen. En dat voelt op deze hoogte anders aan dan een paar trappen omhoog in Nederland. Bovengekomen bleek ook maar weer eens de kracht van de natuur. Nadat we een tijdje hadden genoten van het uitzicht, sloeg het weer in een paar tellen flink om. De wind bracht de nodige kou met zich mee en wat minuscule hagelsteentjes.

We kijken uit naar morgen!