Dag 24: Van Antofagasta naar Belen (Punatour)

7 april 2019 - Belén, Argentinië

bezoeken van “de maan”. Qua transport deden we niet ingewikkeld met een raket, maar gebruikte we gewoon onze 4x4. Na een kleine twee uur rijden (waarvan 3 kwartier stuiterend) kwamen we aan bij Campo de Piedra Pomez. Een plek op aarde die haar gelijke op deze wereld niet kent. We kwamen als eerste aan op deze bijzondere plek en hebben een tijd sprakeloos gelopen door/over/op rotspartijen. Dat deze plek bijzonder is, bleek wel aan het aantal 4x4 die er stonden geparkeerd toen wij aanstalten maakte deze bijzondere plaats te verlaten: wel 10! Voor Puna begrippen zeer druk!

Vervolgens maakte we ons op om door te rijden naar Belen. Een tussenstop naar Cordoba, waar dinsdag onze vlucht verrekt naar Iguazu. De route naar Belen betekende tevens dat we ca 2000 meter gingen afdalen.

Aangekomen in Belen bevonden we ons plots weer in bewoond gebied. Wel weer even wennen die drukte om ons heen😎.

Noot: ondertussen zijn er weer een aantal fotos’s toegevoegd