Dag 9: Malaga

27 oktober 2021 - Málaga, Spanje

Vandaag even geen city. Vandaag geen scooters, elektrische steps, taxi's etc maar een dagje natuur. Vandaag stond in het teken van Caminito del Rey. De Caminito del Rey, het Koningspad, is een historisch wandelpad met een totale lengte van 7,7 km (waarvan 4,8 km ‘aanloop- en uitlooproute’). Het slingert zich op grote hoogte door de kloof van de machtige Desfiladero de los Gaitanes, op een uurtje gas geven boven Málaga. Tot 2015 had dit pad de bedenkelijke naam van ‘gevaarlijkste wandelpad van Europa’, maar inmiddels is het een goedgezekerde route. Spannend was het zeker niet, maar indrukwekkend zeker wel. En na 8 dagen ons in de drukte van steden bevonden te hebben, was een dagje natuur ook wel welkom. In de loop van de middag zat de trip er op, en konden we ons opmaken voor de laatste avond Malaga. 24 uur later zouden ons we per slot van rekening weer in het vliegtuig richting Nederland bevinden. En zoals eerder aangehaald, is Malaga geen vervelende stad om een beetje te keuvelen.

Ons laatste "avondmaal" (en nee....Pasen is niet aanstaande) was wel een diner met een leuk concept. bij La Taberna del Pintxo Larios dien je de koude pinchos zelf binnen te pakken uit de vitrine. Al deze pinchos zijn voorzien van een specifieke prikker maar zien er bovenal erg lekker uit. Ieder prikker vertegenwoordigt een prijs. Ondertussen worden de warme pinchos door het bedienend personeel aangeboden, met eveneens een specifieke prikker. Daarbij kies/pak je waar je trek in hebt. Aan het einde van de avond worden de prikkers "opgeteld" en krijg je de rekening. Zeker een aanrader. De straatartiesten (soms met zeer bedenkelijke muzikale vaardigheden), verzorgden verder het stukje entertainment.

1. Helma:
    30 oktober 2021