Dag 1: Aankomst Delhi en direct door naar Ranthambore

4 maart 2020 - Ranthambore, India

Enigszins vermoeid maar daarom niet minder enthousiast, zijn we vanmorgen aangekomen in Delhi. Onderweg naar het hotel voor een douche en lunch, leverde direct  het beeld op dat we in een nieuw stukje wereld zijn beland. De grote diversiteit aan mensen en de enorme massa verkeersdeelnemers was het aanzien meer dan waard. Ik dacht dat ik op de motor behendig door files reed, maar wat ik de Indiase scooter/brommer/motorrijders zag doen, zet mijn filetechniek direct in de schaduw. Overigens zou het negeren van banen (strepen etc) wellicht wel de oplossing zijn van ons fileprobleem in Nederland. We hebben live gezien hoeveel auto’s extra op wat vierkante meters passen.

Na een douche en een goede Indiase lunch zijn we afgezet op het treinstation van Delhi. Met de Kota Janshatabdi Express zijn we 5 uur later aangekomen in Ranthambore. Een treinreis in India is toch wel een bezienswaardigheid. Nee, we hoefden niet op het dak te zitten (anders was een selfi zeker toegevoegd). Maar de verscheidenheid aan mensen, zowel in de trein alswel op het perron of langs het spoor, is het aanzien meer dan waard. Ook de bebouwing langs het spoor is op zijn minst bijzonder te noemen. Aan boord lijkt het soms wel een markthal. Er wordt allerlei eten en drinken aangeboden. Begin van de reis kwam een gemotiveerde verkoper onze coupe binnen en riep duidelijk en luid khana khana khana khana garam garam khana khana. Toen hij mij zag zitten keek hij mij recht in de ogen  en zei even duidelijk: LUNCH! (Ik val ook best wel op in deze trein)

Morgen gaat de vakantie na twee dagen reizen echt beginnen. Ranthambore National Park houdt grote poezen (ook wel tijgers luipaarden genaamd) schuil. Daarnaast leven er een tal van andere diersoorten die het aanschouwen meer dan waard zijn. Kortom: we hebben er zin in.

Maar straks eerst ons slaaptekort wegwerken!

1. Patty:
    4 maart 2020
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, een heel fijne vakantie en ik kijk uit naar jullie verhalen.
    Lekker genieten en heel veel plezier ook.
  2. Monishe:
    4 maart 2020
    Goed zo... Genieten maar!!!
  3. Marco:
    4 maart 2020
    Veel plezier daar en een goede vakantie!
  4. Sharella:
    4 maart 2020
    Ook mooi om de wereld van een andere kant te zien. Geniet ervan!!
  5. Marcel:
    4 maart 2020
    Geniet van dit avontuur, bijzondere spoorlopers trouwens 😳
  6. Helma:
    Zo dan, leuk reisje!
    Heel veel plezier, leuk dat we weer mee kunnen lezen met jullie avonturen!
  7. Rinus:
    4 maart 2020
    Ja hoor, het is weer zo ver, jullie zijn er weer vandoor, had ik kunnen/moeten weten.
    Jullie gaan dus een heel ander land leren kennen, dat wordt dus weer genieten en mooie-en
    Leuke dingen zien en meemaken. Jammer voor Peter, geen rundvlees op het menu.
    Maja en Peter geniet er weer van en we lezen het wel wat jullie meemaken.
  8. Yvette:
    4 maart 2020
    Leuk weer om jullie verhalen en belevenissen te lezen te komende weken 😎. Geniet van deze bijzondere reis buurtjes!
  9. Shaam:
    5 maart 2020
    Volg je ook nog Hindi of Sanskriet meneer Heus.
    Have Fun.
  10. Rose:
    8 maart 2020
    Dat wordt heerlijk eten met veel curry. Enjoy