Dag 2: Ranthambore National Park

5 maart 2020 - Ranthambore, India

In National Park Ranthambore leven 70 tijgers en ons doel van vandaag was om er minimaal eentje te kunnen aanschouwen. Thuis hebben een flinke aantrekkingskracht op katachtigen gezien de diversiteit aan katten & poezen die onze tuin bezoeken en zich daar thuis genoeg voelen om door de hurken te gaan. Dus vol vertrouwen stapten wij vanmorgen om half 7 in de jeep…..of beter gezegd een Suzuki Vitara. Na ca 20 minuten rijden – waar we onderweg ook een ontwakend Ranthambore konden aanschouwen – bereikte we het park. Eenmaal in het park kwamen we al snel herten en konijnen tegen en daarnaast de nodige vogels. Dat onze gids niet vegetarisch was, bleek wel uit haar toelichting bij deze dieren waar de toevoeging tasty meerdere keren veel. Niet veel later zagen we nog een paar antilopes, maar een confrontatie met een tijger was ons niet gegund. Wellicht heeft de tijger ons wel gezien, maar wij moesten het doen met enkel een paar verse pootafdrukken.

Onderweg terug naar ons hotel zagen we nog veel meer dieren. Geiten, koeien, varkens zie je hier overal in het wild (lees de stad) sjokken. Daarnaast springen de apen over en weer en lieten de kamelen zich niet onbetuigd als trekker van wagens vol lading.

Na het ontbijt zijn we bij het zwembad gaan liggen en hebben we nog een stukje slaapgebrek weggewerkt alvorens we konden aanschuiven bij de lunch. Vervolgens gingen we voor poging twee in het kader van kennis maken met de Bengaalse tijger. Ook deze poging liep uit tot niets. We hebben enkel de alarmgeluiden gehoord die herten laten horen wanneer zij een tijger zien. Kortom……we gaan maar weer eens naar de dierentuin om een tijger te zien.

Morgen staat Pushkar op de agenda. Maar niet voordat we s’ morgens Fort Ranthambore hebben bezocht.