Dag 14 t/m 16: Etosha National Park

31 maart 2018 - Etosha, Namibië

Deze drie dagen stonden in het teken van the Big 4 (nummer 5 (de buffel) ontbreekt in Etosha)
Voordat we onderweg gingen naar Etosha zijn door ervaringsdeskundigen de verwachtingen al bijgesteld. Gezien de regenval van de afgelopen dagen zijn de dieren niet meer afhankelijk van de waterholes om hun dorst te lessen. Laten dit nu net de plekken zijn die voor toeristen goed te benaderen zijn. Het zou dus een kwestie van geluk worden om the Big 4 aan te treffen.

Na een twee uur lang niets spectaculairs  te hebben gezien (springbokken, struisvogels en gemsbokken zijn inmiddels niet meer spectaculair), stonden we plots oog in oog met een olifant. Wat is dit dier toch imposant. We hadden het geluk dat er verder niemand in de buurt was, zodat we alle ruimte hadden deze kolos een tijdje te volgen. Later volgde een grote groep zebra’s en een stel giraffen maakte dag 1 compleet.
Dag twee bleef – ondanks de zoektocht door het park, beperkt  tot een aantal giraffen en een olifant op grote afstand.
Je kon je bijna niet meer  voorstellen dat dag 1 in Windhoek gepaard ging met het verzoek om zuinig te zijn met water. Een paar honderd kilometer noordelijker is er water in overvloed. Daarentegen was het crossen met ons “4x4 hotel”door al het water op de weg terug wel weer geinig.
Van mensen om ons heen kregen we geluiden door dat het spotten van de big 4 een lastige opgave bleek. We mochten met onze olifant al erg tevreden zijn. Ook de betaalde gamedrives waren geen garantie.
De derde dag zijn we vroeg op pad gegaan in de hoop om tijdens de ochtendgloren de leeuw, het luipaard en de neushoorn te spotten. Dit bleek een goede keus. Daar waar we eerst (met een aantal auto’s voor ons, een tweetal neushoorns zagen wandelen, hadden we paar minuten onze eigen neushoorn. Geweldig!

1. Rose:
    4 april 2018
    Geduld wordt beloond 😉
  2. Peter:
    5 april 2018
    Gaaf hoor! Ik heb zojuist een kat in jullie tuin zien lopen...dat is ook een belevenis ;)