Dag 3: Granada

21 oktober 2021 - Granada, Spanje

Een reisblog bijhouden vraagt om discipline. In tegenstelling tot voorgaande reizen, zit dat er deze reis niet echt in. Wellicht doordat we het reizen en klein beetje verleerd zijn. Net als onze voorgaande reis (India 2020), laat Corona zich aardig gelden. Ook al verwachten wij niet net als bij vorige thuiskomst een leeggeroofde Albert Heijn aan te treffen. Annyway…we proberen de achterstand weggewerkt te hebben, voordat we  huiswaarts keren. Gezien de voor ons doen korte reis (10 dagen) moet dat lukken.

Zoals gesteld was de aankomst in Granada niet om over naar huis te schrijven (en dat doen we dan ook niet). Onze eerste volle dag daarentegen was wel indrukwekkend. We hebben het Alhambra bezocht. Een oud Moors fort wat redelijk groot in omvang was. Wellicht iets te omvangrijk, aangezien ik (Peter) niet meer het geduld kon bewaren om de gehele audiotour te blijven volgen. Als ik dat wel had gedaan was ik nu bijna een geschiedkundige geweest😉. Bouwkundig gezien prachtig……Maar wie het een paar 100 jaar geleden met wie heeft gedaan en welke kinderen daaruit voortvloeiden……….mogen jullie opzoeken op Wikipedia.

Het was een cadeautjes om medio oktober nog door een tuin te lopen waar de nodige planten nog in volle bloei stonden. Onze Nederlandse zomer duurt echt te kort.

De avond afgesloten bij een tappas-bas dat er gezelliger uitzag dan dat het smaakte. Dat deed ons besluiten om een paar meter op te schuiven richting een wijnbar (inc tapas)

1. Hans L:
    26 oktober 2021
    Peter, ik ben er nu zeker van, je bent een cultuur barbaar.😂😂
  2. Helma:
    26 oktober 2021
    Yammie! Tapas, heerlijk!
  3. Pieter T:
    27 oktober 2021
    Haha, helemaal herkenbaar Peter! Niet te doen, die details van zo'n audiotour of gids.