Dag 10: Taroudant

19 november 2023 - Taroudant, Marokko

Onze tweede dag in Taroudant begon vanzelfsprekend weer met een ontbijtje. Nou zijn wij niet de grootste fan van het type ontbijt dat in Zuid Marokko wordt geserveerd, maar in vergelijking met afgelopen week mocht dit een goed ontbijt worden genoemd. Een goed begin is het halve werk zeg maar.

We hebben de dag besteed in en om de medina. Dit omdat we een dagje zonder auto ook goed konden waarderen. Over auto’s gesproken: Als je je afvraagt waar al die Peugeotjes 205 zijn gebleven die eind vorige en begin deze eeuw in Nederland rondreden………Wij hebben het antwoord op deze vraag. In Taroudant!!

We begonnen met een rondje wandelen om de Medina. En als met zo veel dingen: de voorkant is prachtig onderhouden. De achterkant daarentegen……… Het was wel lekker om weer ff actief te zijn. Het rondje om de medina was ca 6 km lang welke bovendien bewandeld kan worden zonder te moeten opletten op die hele rits van weggebruikers die ik gisteren aanhaalde. Ik was in deze opsomming overigens nog de kinderwagen, de bak(brom)fiets en bestelbus vergeten te benoemen.

Na het rondje medina aan de buitenzijde te hebben afgerond, hebben we de nodige straatjes in de medina bewandeld en zijn we op een terrasje gaan zitten en de mensheid aldaar beter bekeken. Er zaten wel wat typetjes tussen.

Overigens ben ik wederom gegroeid tijdens mijn vakantie. Dit keer niet in de breedte maar in de lengte. Dit als gevolg van het steeds m’n kop stoten. De gemiddelde deurkozijnhoogte is nl minder hoog dan in Nederland. Tevens zijn er vaak stevige drempels. En als je naar de drempel kijkt, kijk je niet naar de kozijnhoogte. Je raadt al wat het effect daarvan is.……..Ook gebeurt het andersom. Dan let je op de kozijnhoogte maar struikel je over de drempel en stoot agv de schrikreactie je alsnog je hoofd. En er is overigens iemand in de buurt die dat nog lachwekkend vindt ook……..

kortom: het was een lekker relaxed dagje.

1. Hans L:
    19 november 2023
    Heerlijk te horen dat Maja haar aanstekelijke humor nog niet verloren is.
    Daarop aansluitend denk ik dat jouw toegenomen lengte ook veel beter past bij jouw breedte. Worden de verhoudingen een stuk beter van 😂😂😂