Dag 11: Tamraght

20 november 2023 - Awrir, Marokko

Iedere vakantie kent zijn minst leuke dag. Ik denk (en hoop) dat wij deze vándaag hebben beleefd. De dag zag er op papier opzich goed uit. Eerst een stukje uit de richting (Tiout) naar ‘Cooperative des femmes de Argan’. Een plek waar enkel dames werken om de argan-noot te verwerken tot olie. Olie voor cosmetische doeleinden maar ook als smaakmaker voor bij het eten. Vervolgens dachten we even naar de kust toe te rijden. Een ritje van 125 km om daar vervolgens twee dagen aan het strand te gaan chillen.

Om te zien hoe arganolie wordt gemaakt is opzich leuk. Maja mocht ook nog even haar best doen om de noot te kraken.

De 125 km die vervolgens volgde, waren niet de leukste van deze reis. De omgeving viel volledig in het niet in vergelijking met afgelopen week. Maar bovenal de medeweggebruikers namen heel veel invloed op de rijbeleving van vandaag. Ook de aankomst was een tegenvaller. Ik krijg geregeld complimenten over mijn composities bij het fotograferen. Maar de fotograaf die door dit hotel was ingehuurd doet het nog veel beter dan ik. De foto is niet bewerkt en zeker eerlijke weergave. Echter de lens een mm lager gericht had een 2x2 baans provinciale weg getoond…….

Maar goed……laten we positief afsluiten. Ons uitzicht op het strand vanuit de kamer is prachtig. Een ook de zonsondergang  deed het uitstekend. Daarnaast gaan mijn voeten vannacht mee kunnen slapen. Ze gingen al aardig protesteren daar zij al anderhalve week ergens 40 cm boven de grond zwevend de nacht moesten doorbrengen. Maar vannacht mogen zij genieten van het zelfde matras waar de rest van mijn lichaam op rust.

1. Helma:
    20 november 2023
    Morgen gezond weer op en een betere dag gewenst!