Dag 8: Tafraout

17 november 2023 - Tafraout, Marokko

Wie wil dat nu niet: 60 jaar oud worden in Tafraout. Maja nam het het in ieder geval van. Wat later dan voorzien op pad, maar dat had alles te maken met de overload aan felicitaties die binnen kwamen. Uiteindelijk om 10 uur de auto gepakt en op stap naar de Aït Mansour kloof. Een uurtje rijden vanaf Tafraout op een route die menig motorrijder zou aanbidden. Zowel de route er naar toe alswel de kloof zelf waren meer dan de moeite waard. De kloof ansich was een nieuwe ervaring voor ons. Iets soortgelijks hebben we niet eerder ergens gezien.

Vervolgens terug naar Tafraout voor een lunch. Chez Nadia bleek de plek te zijn waar eigenlijk voor het eerst deze week) de intense smaak van Marokko mochten proeven. Dit keer een tajinegerecht met pruimen en rund en een bastilla. Eerdere maaltijden deze week smaakte opzich prima, maar mistte veelal een intense smaak.

Tijd voor kunst. Dat wil zeggen….er waren een paar rotsen ooit door een Belg blauw geverfd hetgeen als kunst werd gezien. Eens zien of wij (ware kunstbarbaren) het ook als kunst konden ervaren. Wat ons vooral opviel is dat bij het verven van de rotsen (we nemen aan een vorm van onderhoud) de grond niet was afgeplakt met als gevolg dat niet enkel de rotsen gekleurd waren 🤓

De dag hebben we afgesloten met een couscous schotel bij wederom Chez Nadia. Ook deze schotel smaakte uitstekend……..

Morgen verlaten we Tafraout en gaan we ons langzaamaan opmaken voor de wat drukker bevolkte gebieden. Op naar eerst Taroudant.