Dag 0: De reis Naar Windhoek

16 maart 2018 - Windhoek, Namibië

16 maart rond het middaguur trokken wij de deur achter ons dicht, om deze (als het goed is) pas weer over 29 dagen te openen. Op de overstap in Johannesburg na, was het een zeer relaxte reis. Treinen reden op tijd. Naar Johannesburg toe zaten we aan de goede kant van het gordijn (zie eerdere foto’s) en de vlucht naar Windhoek was is een behoorlijk leeg vliegtuig van British Airways (dat denk ik in Europa heel veel levenservaring had opgedaan)
De overstap op Johannesburg verliep in eerste instantie releaxed. Tegenover de aangegeven gate hadden we ons even gezeteld om gebruik te maken van WIFI. Wat we echter niet wisten is dat achter de gate nog een tweetal controles waren (inclusief bijbehorende rijen) en een bordje dat aangaf de gate zelf nog 10 minuten lopen was. In Johannesburg laat gelukkig iedereen je voordringen en onze hardloopkwaliteiten zorgde er voor dat we de 10 aangeven minuten konden terugbrengen naar ruim 1 minuut. Kortom…met een prive-busrit van de gate naar het platform, konden we nog meevliegen naar onze eindbestemming Windhoek.

Aangekomen in Windhoek, vielen twee dingen op. De mensen maken zich niet druk en zijn bovendien erg vriendelijk. Bij de douane leek het er op dat het actueel houden van de roddels tussen twee beambtes belangrijker was, dan de controle van onze paspoorten. Maar de ontvangst was warm.

Bij het ophalen van ons “hotel” bleek ook dat er letterlijk alle tijd voor werd genomen, alvorens we weg konden rijden. De eerste nacht slapen we niet direct in “ons hotel” maar verbleven we nog in een B&B (Vondehof Guesthouse). De reis hebben vervolgens afgesloten met een heerlijk diner bij af “The Social”. Vanzelfsprekend buiten zittend.