Dag 6: Sesriem

23 maart 2018 - Sesriem, Namibië

Vandaag vroeg op. Vroeg op de om duinen in Sossusvlei bij zonsopgang te bewonderen. Een ritje van 65 kilometer, waarvan de laatste vijf kilometer enkel toegankelijk was voor 4x4 wagens (waaronder ons “hotel”). Vol vertrouwen dook deze asfalttijger in het mulle zand om een km later tot de conclusie te komen dat een ook Nissan 4x4 vast kan raken. Goede gelegenheid om de schop die in de achterbak lag, een keer te gebruiken. Daarnaast heb ik ook als een pro lucht uit de banden laten lopen en 10 minuten later stuiterde we weer over het mulle zand om niet veel later ons eindpunt te bereiken.

Voor de Sossusvlei geldt: Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.  Wat een uniek en indrukwekkend stukje natuur.

Na een paar uur gewandeld te hebben op/door/over deze duinen zijn we terug gereden naar Sesriem. Dit keer lieten we ons niet verrassen door het zand ;-)

De middag verliep rustig. Eerst een lunch en wat hangen, waarna we een wandeling maakten door de Sesriem Canyon. Na weer wat gehangen te hebben, hebben we een andere duin bezocht en daar de zon onder zien gaan.

1. Rose:
    26 maart 2018
    Hoe smaakt het blikvoer ts alle bedrijvigheid door van sightseeing en zonsondergangen