De storm is uiteindelijk gaan liggen

15 januari 2017 - Tongariro, Nieuw-Zeeland

Vandaag hadden we een reisdag voor de boeg. Gezien het weer in Wellington (storm en regen) leek een vroeg vertrek een prima optie. Vandaag konden we ook nader kennismaken met het Noordereiland. Want meer dan Wellington hadden we nog niet gezien.
Wat het eerste opviel was dat er meer rijbanen beschikbaar waren en dat alles net wat nieuwer/beter/ontwikkelder is dan in het zuiden. Na verloop van tijd leek het weer wat op te klaren en werd het hoogtijd voor een plaspauze. Daar stonden we plots voor een Hollandse windmolen. Zo blijf je links en rechts de relatie met Nederland zien. Niet veel eerder kwamen we bijvoorbeeld een Nederlandse hoek in de supermarkt tegen. Een hoek met Gouda's Glorie ketchup, stroopwafels, hagelslag potjes hak etc.

Naarmate we ons doel naderden (Tongariro) stopte het met het zachtjes regenen (nee, het werd niet droog). De commando's van het navigatiesysteem brachten ons bij onze bestemming. We hadden toen nog geen idee hoe de omgeving er zag gezien het zicht van max 50 meter. Maar omdat de storm verdwenen was, bleek het weer toch ietsje beter te zijn. 's Avonds hebben we ons zelf maar verwend met een heerlijke chateaubriand.

Nu afwachten wat de komende dagen ons gaat brengen. Dit mede gezien dat de omgeving erg bijzonder moet zijn aangezien in deze omgeving de films Lord of the Rings zijn opgenomen.