Wauw.....wat een uitzicht

16 januari 2017 - Tongariro, Nieuw-Zeeland

Bij het wakker worden viel één ding direct op: de zonnestralen schenen naar binnen. Bij het openen van de gordijnen keken we plots tegen met sneeuw bedekte berg aan. Niet veel later zagen we ook de Mt Doom: de karakteristieke berg/vulkaan die veelvuldig het toneel was in de film Lord of the Rings.

We waren voornemens de "Tongariro Alpine Crossing" te gaan lopen. Deze wandeling staat bekend als wellicht de meest bijzondere wandeltocht in Nieuw Zeeland. Deze wandeling van 19 kilometer laat je kennis maken met de bijzonder lava/vulkaan omgeving. Voor deze wandeling was nog wat aanvullende kleding noodzakelijk. Kortom, kleding kopen en een dag later deze track doen.

Deze dag hebben vervolgens van invulling voorzien om Tongariro village te bekijken. Een klein ritje omhoog, maar wel een bijzonder ritje. Deze weg loopt door een groot lava/vulkaanuitbarsting gebied. Beelden die wij niet eerder hebben gezien.

In de namiddag hebben wij vervolgens de Taranaki Falls track gelopen. Een relaxte wandeling in beurt van Mount Doom, in een omgeving waar bos, gras,lava, rots en water elkaar afwisselden.

1. Helma:
    18 januari 2017
    Bofkonten!! Wij hebben de Tongariro crossing gelopen in dichte mist / slagregens / kou etc.
    Was echt afzien!!!!!!
  2. Maja en Peter:
    18 januari 2017
    Bij deze dan de foto's. Dan weet je nu hoe het er uitziet met mooi weer :-)