Ter land , ter zee en in de lucht

13 januari 2017 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen ging de wekker weer eens af. Natuurlijk niet zonder reden. Is er een mooiere dag dan vrijdag de dertiende om uit een vliegtuig te springen? Nee toch? Vanmorgen om 7 uur mocht Maja zich melden bij Motueka AirPort om haar eerste skydive van haar leven te doen. Na een korte instructie, volgde de omkleedpartij en zat ze in het vliegtuigje. Na een kwartiertje stijgen, ging de deur open en werd ze vriendelijk verzocht uit te stappen.............. De sprong werd extra bijzonder door de bijzondere uitzichten over het Abel Tasman Park, de Tasmaanse Zee, de Malborough Sound en de diverse wijngaarden. Gezien het gewicht van mijn botten mocht ik niet mee springen. Wel jammer want na het behalen van mijn brevet (> 25 jaar geleden) heb ik noot meer een sprong gemaakt.

Na deze ervaring moesten we snel ons ontbijt nuttigen aangezien we een ferry te halen hadden. Vandaag was de dag dat we het Zuidereiland inruilden voor het Noordereiland.  De trip met de ferry leverde mooie beelden op. Met name het eerste deel toen we door de Malborough Sound voeren. De zon deed aardig z'n best het eerste deel. Naarmate we het Noordereiland naderde nam de zon af en stak de wind op. De Ferry meerde aan in Wellington. Onze bestemming voor de komende twee dagen.

Hadden wij vrijdag de dertiende dan helemaal geen pech? Uiteindelijk wel. Ondanks dat onze auto binnen het vak was geparkeerd, meende de parkeerwacht dat de auto niet dicht genoeg bij de stoep stond geparkeerd: 40 dollar!