Dag 2: Aït Ben Haddou

11 november 2023 - Aït Ben Haddou, Marokko

Na het ontbijt op naar de de luchthaven. Niet om het vliegtuig te pakken maar enkel een huurauto op te halen. De komende twee weken verplaatsen wij ons met een Dacia Logan. Een auto die wij privé niet snel zullen aanschaffen met de ervaring die wij vandaag hebben opgedaan…….

188 kilometers liggen voor ons richting Aït ben Haddou. Los van de eerste kilometers in Marrakech verder een bijna afslagvrije route. Hetgeen niet betekent dat het enkel rechtdoor rijden was. Genoeg bochten door een prachtig bergzaam gebied: de bergpas Tizi n’Tichka (2260 mtr). Overigens hadden we nooit verwacht dat Marokko over zulke strakke wegen beschikt. Overigens dacht ik vandaag wel met weemoed aan mijn GS 😉.

Na ruim 4 uur arriveerde wij in Aït ben Haddou en lieten we ons een mini lunch goed smaken. Niet veel later gingen we direct voor de de highlight van deze omgeving: de ksar Aït ben Haddou. Vanaf deze locatie hebben we de zon onder zien gaan.  Na een douche hebben we vervolgens onze eerste tajine maaltijd gedurende deze reis genuttigd. En daar was niets mis mee!

1. Hans L:
    12 november 2023
    Peter dat je je GS mist begrijp ik best, maar het positieve is dat je geen GL hebt, want dan was het niet beperkt gebleven tot weemoed. 😂
  2. Monishe:
    13 november 2023