Lake Tekapo & Mt Cook

29 december 2016 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Vol goede moed vertrokken wij deze ochtend van Timaru richting Lake Tekapo.  Deze goede moed was vooral bedoeld om beter weer af te dwingen. Bij vertrek was het nat en koud (10 graden). Dit past niet in ons beeld dat wij hebben van de zomer. En jawel......na ruim een uurtje rijden werd het lichter en lichter en brak uiteindelijk de zon door. Exact op het moment dat wij aan kwamen bij Lake Tekapo ;-)

Lake Tekapo kenmerkt zich door haar uitzonderlijk blauwe kleur. Bij een bezoek aan Lake Tekapo kun je niet om een specifiek kerkje heen: The Church of the Good Shepherd. Een populaire kerk voor Nieuw-Zeelanders om te trouwen. (Voor ons geen optie gezien de omvang van de familie). In dit kerkje geen beelden en overige opzichtige afbeeldingen, maar een prachtig panorama-uitzicht op het meer.

Als Mt Cook dan niet naar jou toekomt, ga je maar naar Mount Cook toe. Met deze gedachte reden we na ons bezoek aan Lake Tekapo door naar Mount Cook. Met mooi weer zou Mount Cook - de hoogste berg van Nieuw Zeeland  - namelijk zichtbaar zijn vanaf Lake Tekapo. Onderweg naar Mount Cook reden we langs Lake Pukaki. Normaal gesproken eveneens een plek vanwaar je Mount Cook in haar volle glorie kunt zien........helaas......

Een paar kilometer verder werd Mount Cook dan toch voorzichtig zichtbaar. Niet in zijn geheel, maar de top doemde mooi op boven het wolkendek. In het National Park Mount Cook viel ons de Hooker Valley op. Een wandelroute van 3 uur naar een gletsjer. Tijdens de wandeling een mooie diversietijd van de (soms grillige) natuur gezien. Overigens liepen daar enkel nette dames ;-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade