Wanaka

5 januari 2017 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Na een dagje reizen (Manapouri naar Wanaka) werden wij vandaag verblijd met een zonnige dag. De temperaturen bleven nog veilig onder de 20 graden hangen, maar de zonnestralen maakten dat meer dan goed.

Na ontbeten te hebben hebben wij een  klimpartij ondernomen: de Rocky Mountain / Diamond Lake track. Een stevige klim (en afdaling) met als beloning prachtige uitzichten en vergezichten over ondermeer Wanaka Lake.

Vervolgens even wezen chillen op een lavendel-farm. De velden stonden grotendeels in bloei en in het winkeltje verkochten ze overheerlijk chocolade-lavendel ijs. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden. Na zelf weer eens achter het fornuis te hebben gestaan (pasta), de Mount Iron nog evens als toetje beklommen om vanaf hoogte de zon achter de bergen zien te verdwijnen.

Het zijn hier trouwens wel de gebieden waar ik (Peter) mijn tweewielers mis. Zowel fietsen als motorrijden zijn hier ware feestjes.

Zo, nu maar eens een start maken van het selecteren en plaatsen van de foto's van Doubtful Sound. Dit wordt nog wel een klusje aangezien wij ca 300 keer het toestel hebben laten "klikken".

1. Johan Zwarthoed:
    6 januari 2017
    Er zit vissermansbloed in je!!
    Prachtige plaatjes!